sâmbătă, 4 mai 2013

IDEIROM CREATIV VĂ UREAZĂ PAȘTE FERICIT!!!

Pentru că mâine este o zi specială și pentru că este o tradiție să ciocnim ouă roșii, Ideirom Creativ v-a pregătit o surpriză. Dar înainte de a vă arăta surpriza ne-am gândit să vă spunem câteva lucruri interesante despre ouăle roșii de Paște.

”Dincolo de faptul că simbolizează sacrificiul Mântuitorului, al cărui sânge a înroşit ouăle din coşul Mariei Magdalena, ouăle roşii de Paşti aduc noroc şi fertilitate. Dar nu oricum, ci doar dacă sunt îndeplinite anumite condiţii
Potrivit etnologului Camelia Burghele, oul în sine reprezintă un simbol al fertilităţii şi al desăvârşirii. "Tradiţia populară cere ca ouăle de paşti să fie valorificate integral, fără a se arunca nimic. De aceea, tăranii noştri mâncau ouăle, care aduceau noroc pentru că era erau sfinţite la biserică, iar cojile se puneau în apa cu care se spălau în dimineaţa de Paşti fetele, ca să fie roşii în obraji precum cojile roşii şi să fie fertile precum oul", explică etnologul. Valorificarea ouălor roşii nu se oprea la ziua de Paşti: "Toate cojile care rămâneau după Paşti nu se aruncau, ci se dădeau găinilor. Astăzi, noi am zice că aceste coji conţin foarte mult calciu şi că ţăranul ştia că găinile au nevoie de calciu. De fapt, ţăranii nu făceau altceva decât să respecte cu sfinţenie tradiţia". Şi ciocnitul ouălor are propria sa semnificaţie. "Se ştie că ouăle ciocnite aduc noroc, iar cel care sparge cele mai multe ouă are noroc tot anul. Substratul ritualic este faptul că atunci când ciocneşti ceva, faci gălăgie şi alungi, astfel, duhurile rele. Este un element preluat de tradiţia populară din ritualurile precreştine. La noi îl regăsim în ciocnitul ouălor, ori în strigăturile Ţuraleisei sau în pocnitorile din noaptea de Revelion. La greci, apare în spartul farfuriilor...", precizează Camelia Burghele.”
Iată și surpriza.....


Sperăm să vă placă și să găsiți și voi alte idei creative pentru decorarea ouălelor de Paște!!!
Cum am realizat floricelele: am ales materiale cât mai diverse și colorate, am tăiat cercuri de la 1 cm în diametru până la 4 cm (important este ca fiecare floare să fie formată din cercuri de dimensiuni diferite) le-am trecut prin foc pentru a nu se destrăma și pentru a lua forma pe care o vedeți și le-am aplicat câte o biluță, apoi le-am lipit de ouă. 
Spor la treabă și încă o dată vă urăm un Paște Fericit alături de cei dragi, plin de lumină și căldură...!!!

Niciun comentariu: